Skip to main content

Σχολιασμός θεμάτων : Δίκτυα υπολογιστών ΕΠΑΛ 2020

By Τα νέα μας

1ο θέμα : Βατό θέμα στο οποίο οι μαθητές λογικά  δεν θα έπρεπε να δυσκολευτούν.

Α1:  χαρακτηρισμός  προτάσεων Σ-Λ,  χωρίς ιδιαίτερο βαθμό δυσκολίας.

Α2 : Θέμα αντιστοίχισης, το οποίο χαρακτηρίζεται εύκολο αν σκεφτεί κανείς πως με την μετάφραση των σημαιών μπορούσε να κατανοήσει κάποιος την περιγραφή χωρίς ιδιαίτερο διάβασμα.

2ο θέμα : όπως πάντα θεωρία.

Φέτος βέβαια  δεν χρειαζόντουσαν μεγάλες σε έκταση απαντήσεις και σε γενικές γραμμές ήταν ένα βάτο θέμα σε όλα τα υποερωτηματα του.

3ο θέμα  : ιδιαίτερο  θέμα με το Γ1 να είναι απαιτητικό καθώς χρειαζόταν καλή αντίληψη και κατανόηση των ασκήσεων.

Τα υπόλοιπα ερωτήματα ένας διαβασμένος μαθητής θα μπορούσε να τα απαντήσει χωρίς ιδιαίτερη δυσκολία αρκεί όμως να μην έκανε λάθος στο Γ1.

4ο θέμα  : κλασική μεθοδολογία την οποία τα τελευταία χρόνια συναντάμε αρκετά συχνά, έκρυβε όμως μια μεγάλη παγίδα : η επικεφαλίδα δεν ήταν 5 όπως στις περισσότερες ασκήσεις αλλά 6, έτσι  οι μαθητές έπρεπε να αφαιρέσουν 24 bytes από τα δεδομένα και όχι 20.

Τα υπόλοιπα ερωτήματα ήταν κλασικά χωρίς κάποια ιδιαίτερη δυσκολία.

Ανδρουλάκης Άγγελος.

Σχολιασμός θεμάτων : Φυσική 2020

By Τα νέα μας
Τα φετινά θέματα Φυσικής κρίνονται αρκετά απαιτητικά, κάλυπταν σχεδόν ολόκληρο το εύρος της διδακτέας ύλης και ήταν σαφώς διατυπωμένα. Η μεγάλη έκταση των λύσεων, το υψηλό επίπεδο δυσκολίας κάποιων υποερωτημάτων και οι πολλοί μαθηματικοί υπολογισμοί , ίσως δεν επέτρεψαν χρονικά πολλούς υποψηφίους να αντιμετωπίσουν όλα τα θέματα.
Αναλυτικά:
Θέμα Α:
Τυπικό θέμα θεωρίας χωρίς δυσκολίες και ασάφειες.Καλή γνώση της διαστατικής ανάλυσης στο Α5-α.
Θέμα Β:
Β1. Εύκολο ζήτημα κύλισης χωρίς ολίσθηση τροχού, από τα πλέον κλασσικά.
Β2. Ζήτημα εύκολα αντιμετωπίσιμο από την πλειοψηφία των μαθητών, με πολλούς όμως υπολογισμούς.
Β3. Μία άσκηση στη θεωρία!!! Αρκετά απαιτητικό θέμα που προϋποθέτει πολύ καλή γνώση της θεωρίας των ρευστών, αλλά και της οριζόντιας βολής από την Β’ Λυκείου.
Θέμα Γ:
Άσκηση αυξημένης δυσκολίας για θέμα Γ, από το νέο-εισελθέν κεφάλαιο του Ηλεκτρομαγνητισμού. Ειδικά το υποερώτημα Γ4 προϋποθέτει αρκετή εξοικείωση με την θεωρία των κυκλωμάτων της Φυσικής γενικής παιδείας της Β’ Λυκείου, που τόσο έχει απαξιωθεί.
Θέμα Δ:
Συνδυαστική άσκηση ισορροπίας στερεού με πλαστική κρούση και ταλάντωση σε κεκλιμένο επίπεδο. 3 ασκήσεις σε 1. Τα ερωτήματα πάντως ήταν από τα πλέον κλασσικά, δεν έκρυβαν παγίδες και λύνονταν με εφαρμογή μεθοδολογιών που ένας καλά προετοιμασμένος μαθητής είχε σίγουρα χρησιμοποιήσει πολλές φορές στο παρελθόν. Το ζητούμενο στο θέμα αυτό, είναι αν ο χρόνος επαρκούσε για την επίλυσή του.
Σαββίδης Μίλτος.

Σχολιασμός θεμάτων : Κοινωνιολογία 2020

By Τα νέα μας

Τα θέματα της Κοινωνιολογίας Προσανατολισμού στα οποία εξετάστηκαν σήμερα Παρασκευή 19/6/2020 οι υποψήφιοι κρίνονται κατανοητά και σαφή. Οι ερωτήσεις ήταν διαβαθμισμένης δυσκολίας και διατυπωμένες με σαφήνεια χωρίς να δημιουργούν προβλήματα στους υποψηφίους.

Οι ερωτήσεις κλειστού τύπου (Σωστό-Λάθος, Πολλαπλής Επιλογής) δεν κρύβουν κάποια «παγίδα».

Το θέμα Β εμπεριέχει σαφή ζητήματα από το 1ο και το 2ο Κεφάλαιο.

Το θέμα Γ εστιάζει στο τελευταίο κομμάτι της ύλης που σχετίζεται με την πολιτική συμπεριφορά και την πολιτική αλλοτρίωση με πολύ διακριτά ζητούμενα.

Τέλος το θέμα Δ καταπιάνεται με τους θεμελιωτές της κοινωνιολογικής επιστήμης, Ντυρκέμ και Βέμπερ από διάφορα Κεφάλαια της Ύλης.

Οι καλά προετοιμασμένοι υποψήφιοι είναι εφικτό να αγγίξουν έναν πολύ υψηλό βαθμό.

 

ΜΟΙΡΑ ΑΝΤΙΓΟΝΗ

Σχολιασμός θεμάτων : Βιολογία 2020

By Τα νέα μας

Τα θέματα απαιτούν ουσιαστική κατανόηση της ύλης και  κρύβουν μικρές παγίδες. Είναι  καλά διατυπωμένα, διαβαθμισμένης δυσκολίας και καλύπτουν ευρύ φάσμα της ύλης, χωρίς να απαιτούν μεγάλης έκτασης αιτιολογήσεις.

Δείτε τις απαντήσεις στα θέματα Βιολογίας.

Σχολιασμός θεμάτων : Μαθηματικά ΕΠΑΛ 2020

By Τα νέα μας

Τα θέματα των Μαθηματικών του ΕΠΑΛ κάλυπταν σε μεγάλο βαθμό την εξεταζόμενη ύλη και ήταν σωστά διαβαθμισμένης δυσκολίας στο επίπεδο των ασκήσεων. Οι υποψήφιοι που θα επιθυμούσαν να επιτύχουν υψηλή βαθμολογία θα έπρεπε να είναι καλά προετοιμασμένοι και να έχουν μία γενικότερη καλή κατάρτιση στα Μαθηματικά αφού απαιτούνταν και γνώσεις προηγούμενων τάξεων.

Αναλυτικότερα, στο πρώτο θέμα υπήρχε εξέταση θεωρίας και χρειαζόταν λίγο περισσότερη προσοχή σε κάποια σημεία σε σχέση με την πιο αναμενόμενη δομή των προηγούμενων ετών.

Δεύτερο θέμα, αναμενόμενο θέμα Στατιστικής που δεν θα έπρεπε να δυσκολέψει ιδιαίτερα τους υποψήφιους.

Τρίτο θέμα, κλιμακούμενης δυσκολίας κλασσικό θέμα παραγώγων που θα μπορούσε να αντιμετωπιστεί επιτυχώς από υποψηφίους με καλή γνώση του σχετικού κεφαλαίου.

Τέταρτο θέμα, σαφώς πιο απαιτητικό με ιδιαίτερη ματιά σε Δ2 και Δ4 και το θέμα που θα ξεχωρίσει όσους θα έχουν κορυφαία επίδοση στα Μαθηματικά στις φετινές εξετάσεις.

Καλή επιτυχία και καλή συνέχεια!

Β.Φέγγος

Σχολιασμός θεμάτων : Αρχαία Ελληνικά 2020

By Τα νέα μας

Τα θέματα των Αρχαίων Ελληνικών στο σύνολό τους ήταν σαφή και μέτριας δυσκολίας. Ειδικότερα, στο γνωστό (διδαγμένο κείμενο) η ενότητα αποτελούσε μία από τις νέες ενότητες που συμπεριλήφθηκαν στον Φάκελο Υλικού. Οι ερωτήσεις δεν αποτέλεσαν έκπληξη, καθώς απέδιδαν τις απαιτούμενες γνώσεις που θα έπρεπε να παρουσιάσουν οι υποψήφιοι/–ιες. Το παράλληλο κείμενο ήταν απλό και κατανοητό. Η ερώτηση του Παράλληλου κειμένου δημιουργούσε ίσως αμφιβολία για το αν οι μαθητές/–τριες θα έπρεπε να απαντήσουν σε σχέση αποκλειστικά με το διδαγμένο κείμενο που είχαν μπροστά τους ή τις πλατωνικές ιδέες που εκτίθενται γενικά στον Φάκελο Υλικού. Όσον αφορά το άγνωστο (αδίδακτο κείμενο), το κείμενο ήταν μέτριας δυσκολίας, η μετάφραση πολύ σύντομη και οι ασκήσεις της γραμματικής και του συντακτικού εύκολες.

Σχολιασμός θεμάτων : Μαθηματικά 2020

By Τα νέα μας

Με θέματα που αρμόζουν στις ιδιαίτερες περιστάσεις κάτω από τις οποίες έδωσαν Πανελλαδικές φέτος οι μαθητές της Γ ‘ Λυκείου,  εξετάστηκαν οι υποψήφιοι  στα Μαθηματικά.

  • Υπήρξε αρκετά καλή διαβάθμιση στα θέματα
  • Δεν υπήρχαν εκπλήξεις αφού τα θέματα κινήθηκαν στο αναμενόμενο πλαίσιο, δίχως ‘’πονηρά’’ και ‘’καινούρια’’ θέματα.
  • Τα θεωρήματα ύπαρξης ήταν εδώ ( Θ.Ε.Τ , Θ.Μ.Ε.Τ, Bolzano, Θ.Μ.Τ), ίσως ένα Rolle μας έλειψε, αλλά να μην τα θέλουμε και όλα δικά μας.
  • Εξετάστηκε σχεδόν όλη η ύλη ( αυτό έλειπε βέβαια με τόση που απέμεινε!)
  • Το σχολικό βιβλίο ήταν και πάλι παρόν (βλέπε στο Α4 το ε) Σ-Λ καθώς και στον ρυθμό μεταβολής) και χρησιμοποιήθηκε ως βάση για τα θέματα αφού οι μεθοδολογίες (με την απαραίτητη παραλλαγή τους) υπήρχαν και  στις ασκήσεις του σχολικού.
  • Μόνη παραφωνία τα θέματα για το παλαιό σύστημα, όπου η διαβάθμιση χάθηκε, αφού τα δύο πρώτα θέματα ήταν πολύ εύκολα, ενώ τα Γ-Δ αρκετά απαιτητικά και τα δύο, με το Γ ιδιαίτερα δύσκολο για τρίτο θέμα ,αν και ήταν άσκηση βιβλίου (3η  απο τις γενικές του  2ου κεφαλαίου) και μια από τις ‘’διάσημες ‘’ ασκήσεις που κυκλοφορούν εδώ και χρόνια σε πολλές παραλλαγές  οπότε το θέμα αυτό το είχαν  ξαναδεί ατόφιο οι μαθητές μας,  όπως  και το Δ,το οποίο  παρόλο που έχει στοιχεία από το σχολικό ( βλέπε άσκηση 9 σελ. 174 γενικές),  δεν παύει να είναι ένα κλασικό τέταρτο θέμα σε δυσκολία.

Συγκεκριμένα : Read More

Σχολιασμός Θεμάτων : Νεοελληνική Γλώσσα & Λογοτεχνία 2020

By Τα νέα μας

Το μάθημα της Νεοελληνικής γλώσσας και λογοτεχνίας των φετινών πανελλαδικών εξετάσεων φαίνεται να επηρεάστηκε από τις γενικότερες συζητήσεις και αναζητήσεις περί του φαρμάκου για τον νέο κορωνοϊό. Μόνο που η πρόταση είναι πιο «πνευματική» και βρίσκεται εντός της γραφής και ανάγνωσης λογοτεχνικών κειμένων και ποίησης.  Εξάλλου, όπως επισημαίνει ο Θ. Γρηγοριάδης, «η λογοτεχνία είναι αμόλυντη, κανένας ιός δεν θα τη μεταλλάξει, θα είναι πάντα εκεί και τα λογοτεχνικά αντισώματα θα μεταμορφώνουν τις ψυχές μας και θα μας οπλίζουν με κουράγιο».

Με «Το γιατρικό της αμόλυντης λογοτεχνίας», του συγγραφέα Θ. Γρηγοριάδη, το «Γράφειν» του συγγραφέα Κ. Τσιρόπουλου και ένα ποίημα από την συλλογή του Τ. Πατρίκιου «Σε βρίσκει η ποίηση» άνοιξε η αυλαία των φετινών πολύπαθων εξετάσεων υπό τη σκιά του Covid 19. Πιο συγκεκριμένα, στο Α1 θέμα οι υποψήφιοι έπρεπε να παρουσιάσουν περιληπτικά (60-70 λέξεις)  τους λόγους για τους οποίους η ανάγνωση συνιστά λυτρωτική απόλαυση για τον συγγραφέα του πρώτου κειμένου (ενδεικτικά: δημιουργική απασχόληση, εσωτερική απομόνωση, αίσθηση ελευθερίας, επαφή με βαθύτερο νόημα, άνοιγμα σε νέους κόσμους, τρυφερότητα, πνευματική συνομιλία, ψυχική ανακούφιση)

Read More

Γιώργος Σεφέρης – Νόμπελ Λογοτεχνίας

By Τα νέα μας

Σαν σήμερα, στις 10 Δεκεμβρίου 1963, o Γιώργος Σεφέρης τιμάται με το Νόμπελ Λογοτεχνίας, το πρώτο Νόμπελ για την Ελλάδα.

Στην ομιλία του στη Στοκχόλμη, κατά την τελετή απονομής, ο Σεφέρης συνοψίζει τις πεποιθήσεις του, αφενός για την άμεση και αδιάσπαστη συνέχεια της ελληνικής γλώσσας (και ευρύτερα της ελληνικής ηθικής συνείδησης) από την αρχαιότητα ως τη σημερινή εποχή και αφετέρου για την αναγκαιότητα και τη λειτουργία της ποίησης στο σύγχρονο κόσμο.

Απόσπασμα από την ομιλία του στην Στοκχόλμη:

‘’ Ανήκω σε μια χώρα μικρή. Ένα πέτρινο ακρωτήρι στη Μεσόγειο, που δεν έχει άλλο αγαθό παρά τον αγώνα του λαού του, τη θάλασσα, και το φως του ήλιου. Είναι μικρός ο τόπος μας, αλλά η παράδοσή του είναι τεράστια και το πράγμα που τη χαρακτηρίζει είναι ότι μας παραδόθηκε χωρίς διακοπή. Η ελληνική γλώσσα δεν έπαψε ποτέ της να μιλιέται. Δέχτηκε τις αλλοιώσεις που δέχεται καθετί ζωντανό, αλλά δεν παρουσιάζει κανένα χάσμα. Άλλο χαρακτηριστικό αυτής της παράδοσης είναι η αγάπη της για την ανθρωπιά· κανόνας της είναι η δικαιοσύνη.’’

‘’ Στην Ελλάδα των ημερών μας, η προφορική παράδοση πηγαίνει μακριά στα περασμένα όσο και η γραπτή. Το ίδιο και η ποίηση. Είναι για μένα σημαντικό το γεγονός ότι η Σουηδία θέλησε να τιμήσει και τούτη την ποίηση και όλη την ποίηση γενικά, ακόμη και όταν αναβρύζει ανάμεσα σ’ ένα λαό περιορισμένο. Γιατί πιστεύω πως τούτος ο σύγχρονος κόσμος όπου ζούμε, ο τυραννισμένος από το φόβο και την ανησυχία, τη χρειάζεται την ποίηση. Η ποίηση έχει τις ρίζες της στην ανθρώπινη ανάσα – και τι θα γινόμασταν, αν η πνοή μας λιγόστευε; ‘’

Για το πλήρες κείμενο δείτε εδώ :

Oμιλία στη Στοκχόλμη