Skip to main content

Σχολιασμός θεμάτων : Μαθηματικά 2020

Με θέματα που αρμόζουν στις ιδιαίτερες περιστάσεις κάτω από τις οποίες έδωσαν Πανελλαδικές φέτος οι μαθητές της Γ ‘ Λυκείου,  εξετάστηκαν οι υποψήφιοι  στα Μαθηματικά.

  • Υπήρξε αρκετά καλή διαβάθμιση στα θέματα
  • Δεν υπήρχαν εκπλήξεις αφού τα θέματα κινήθηκαν στο αναμενόμενο πλαίσιο, δίχως ‘’πονηρά’’ και ‘’καινούρια’’ θέματα.
  • Τα θεωρήματα ύπαρξης ήταν εδώ ( Θ.Ε.Τ , Θ.Μ.Ε.Τ, Bolzano, Θ.Μ.Τ), ίσως ένα Rolle μας έλειψε, αλλά να μην τα θέλουμε και όλα δικά μας.
  • Εξετάστηκε σχεδόν όλη η ύλη ( αυτό έλειπε βέβαια με τόση που απέμεινε!)
  • Το σχολικό βιβλίο ήταν και πάλι παρόν (βλέπε στο Α4 το ε) Σ-Λ καθώς και στον ρυθμό μεταβολής) και χρησιμοποιήθηκε ως βάση για τα θέματα αφού οι μεθοδολογίες (με την απαραίτητη παραλλαγή τους) υπήρχαν και  στις ασκήσεις του σχολικού.
  • Μόνη παραφωνία τα θέματα για το παλαιό σύστημα, όπου η διαβάθμιση χάθηκε, αφού τα δύο πρώτα θέματα ήταν πολύ εύκολα, ενώ τα Γ-Δ αρκετά απαιτητικά και τα δύο, με το Γ ιδιαίτερα δύσκολο για τρίτο θέμα ,αν και ήταν άσκηση βιβλίου (3η  απο τις γενικές του  2ου κεφαλαίου) και μια από τις ‘’διάσημες ‘’ ασκήσεις που κυκλοφορούν εδώ και χρόνια σε πολλές παραλλαγές  οπότε το θέμα αυτό το είχαν  ξαναδεί ατόφιο οι μαθητές μας,  όπως  και το Δ,το οποίο  παρόλο που έχει στοιχεία από το σχολικό ( βλέπε άσκηση 9 σελ. 174 γενικές),  δεν παύει να είναι ένα κλασικό τέταρτο θέμα σε δυσκολία.

Συγκεκριμένα :

ΘΕΜΑ Α :

Χωρίς εκπλήξεις, κλασικό αντιπαράδειγμα , ένας ορισμός, μια απόδειξη, το μόνο Σ-Λ που ήταν λίγο πιο απαιτητικό ήταν το Α4 ε), το οποίο όμως είναι ατόφιο από το βιβλίο (σελ 177, το 8ο Σ-Λ)

ΘΕΜΑ Β :

Όπως το περιμέναμε, ύλη από 1ο Κεφάλαιο, σύνθεση –αντίστροφη με 1-1 , μονοτονίες, σύνολα τιμών, εύκολα όρια  και κάπως έτσι οι περισσότεροι υποψήφιοι μπορούν να πάνε άνετα στη βάση ( πράγμα που μην ξεχνιόμαστε, δεν συμβαίνει συχνά στα μαθηματικά !)

ΘΕΜΑ Γ :

Γ1, Γ2, Γ3 σχετικά εύκολα για τρίτο θέμα (ακόμα και η τριγωνομετρική εξίσωση κλασική μέσα από το βιβλίο)

Γ4 : ρυθμός μεταβολής εμπνευσμένος από την κλασική άσκηση του βιβλίου ( 6η σελ. 127, βλέπε περιπολικό που κάνει βόλτες και τα φώτα του χτυπούν την παραλία! ). ΣΟΣακι για πάρα πολλά χρόνια και ναι ήρθε η ώρα του!

ΘΕΜΑ Δ :

Και κάπου εδώ αρχίζουν τα δύσκολα…

Δ1: ωραίο θέμα με εύρεση πρόσημου της f ‘  από την f ‘’ ( κλασική μεθοδολογία ), χωρίς όμως προφανή ρίζα της f ‘ αλλά με εύρεση αυτής από Bolzano στην f ΄ ( η δύσκολη παραλλαγή της άσκησης)

Δ2 : απαιτητικό  όριο με όποιο τρόπο και να το πήγαινες, είτε με ‘’χτίσιμο’’ της f ‘ είτε με κριτήριο παρεμβολής στην παραλλαγή του.

Δ3 : εδώ είναι οι εύκολες μονάδες του Δ θέματος που μπορεί κάποιος να τις πάρει, αρκεί να έχει καθαρό μυαλό.

Δ4 : Θ.Μ.Τ μεν αλλά με τις δυσκολίες και τις παγίδες του στο ‘’χτίσιμο’’ και στη σωστή σειρά των μεταβλητών.

Γεωργίου Νίκος